Gepost door: Rebecca Rijnders | mei 10, 2011

Poll: Wie is verantwoordelijk voor social media?

De meeste bedrijven zijn inmiddels actief met social media of zullen daar binnenkort mee beginnen. Grote consumentenorganisaties met veel klantcontact zijn meestal gestart met webcare, waardoor de verantwoordelijkheid voor social media bij PR of communicatie ligt.
Populaire merken kunnen dankzij hun fanbase in een vroeg stadium aan marketing denken, dus hier is social media vaak ondergebracht bij marketing of e-commerce.
Daarnaast wordt social media regelmatig ingezet voor recruitment, zodat de HR-afdeling betrokken is, soms wordt er uitgegaan van een contentstrategie en liggen social media-activiteiten bij een redactie.
In de praktijk zie je in elk geval vaak dat de taken verdeeld zijn omdat diverse afdelingen een bijdrage leveren. Dat maakt het uitvoeren van een duidelijke strategie  complex. In de basis gaat social media over interactie met de klant of de doelgroep. Maar de zichtbaarheid is groot en daarmee ook de verantwoordelijkheid. Welke afdeling zou daarin de lead moeten nemen?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: