Gepost door: Rebecca Rijnders | september 15, 2010

Everywhere

Het thema van Emerce eDay 2010 was Everywhere. Voor internetprofessionals zal dit al bijna sleets overkomen, aangezien wij al jaren vergroeid zijn met onze mobiele telefoon, als eerste mobiel internet hadden en afgelopen april direct naar de VS vlogen om de eerste iPad te kopen. Maar we bedoelen natuurlijk niet alleen wij en onze collega’s. Het gaat om de gemiddelde consument, uw klanten, die langzaam maar zeer gestaag overal en altijd ‘connected’ aan het worden zijn.
Voor de generatie die niet met internet is opgegroeid, zeg de dertig plussers, blijft het toch moeilijk voor te stellen wat dit allemaal teweeg gaat brengen. Hoe een krant er op de iPad uit zou moeten zien, welke nieuwe dimensies er allemaal mogelijk zijn, welke nieuwe businessmodellen er zullen ontstaan, welke nieuwe vormen van content en advertising er zullen verschijnen. Maar vooral: wat betekent het nu eigenlijk als het 9 tot 5 ritme eigenlijk niet meer bestaat? Als steeds meer bedrijven overstappen op ‘het nieuwe werken’? Als werk en privé steeds meer door elkaar gaan lopen – kijk maar naar twitter? Wat betekent de term Boodschappers 20-35 nou nog? Zijn er überhaupt nog wel doelgroepen? Door internet zijn er eigenlijk geen afgebakende doelgroepen of leefritmes meer. Alles loopt in elkaar over, grenzen zijn volledig vervaagd. Dat is heerlijk voor de gebruikers, maar het biedt weinig houvast voor bedrijven die hun product of dienst aan de man of vrouw willen brengen.
Het is vast geen toeval dat in vrijwel elk interview in deze Emerce het woord ‘relevant’ wel een paar keer valt. Nieuwe toverwoorden als service design en brand utilities zijn een voortvloeisel van de noodzaak voor merken echt waardevol te zijn voor de consument. Dat deze altijd en overal bereikbaar is, zou oneindig veel mogelijkheden moeten bieden.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: