Gepost door: Rebecca Rijnders | april 28, 2010

De beloftes van het web

Een van de thema’s van dit moment vormt de niet ingeloste belofte van het web, of preciezer: hoe massa nog geen geld maakt. De gouden bergen die wij onszelf hadden voorgespiegeld, zijn slechts Hollandse heuveltjes gebleken. De tarieven van bannerkliks zijn gekelderd, social media moeten hun geldelijke waarde nog bewijzen en online video levert weliswaar enorme bezoekersvolumes op, maar is nog altijd niet erg lucratief.

Nόg niet, want het gloort hoop aan de horizon. Langzaam kruipt display advertising uit zijn dal en beginnen adverteerders steeds meer interesse te krijgen in de mogelijkheden van online video. Forrester voorspelt voor 2012 een omzet aan videoadvertenties van 7,2 miljard wereldwijd, een forse stijging (vorig jaar nog geen miljard).

Het wordt ook wel eens tijd, zou je zeggen, ervan uitgaande dat je de ‘eye balls’ moet volgen. Die ogen worden daarentegen dagelijks overspoeld met beelden en andere indrukken, dus kwaliteit en onderscheidend vermogen worden steeds essentiëler.

Gelukkig zijn er ook nog media die hun waarde blijvend bewijzen. E-mailmarketing is een van de oudste online marketingkanalen maar heeft aan kracht beslist nog niet ingeboet. Sterker nog, uitgerekend social media maken hier veelvuldig gebruik van, wat een nieuwe, krachtige combinatie vormt.

Zo zullen de beloftes van het web – zij het misschien anders dan we verwachten – onze stoutste dromen nog eens overtreffen.

(september 2009)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: